توجه به بعد مادي و معنوي
نوشته شده توسط : mosafer

توجه به بعد مادي و معنوي
تاثير غذا بر فرزند
در اهميت اين مساله توجه به کيفيت انعقاد نطفه حضرت زهرا(س) که طراحي آن از سوي خداوند تبارک وتعالي صورت گرفته کفايت مي کند وقتي قرار است نطفه حضرت منعقد گردد پدرشان رسول خدا(ص) چهل شبانه روز به تهجّد و عبادت مي پردازد و بعد از تناول از غذاي بهشتي اجازه انعقاد نطفه داده مي شود.
شايد به تاسي روزه از همين سنت حسنه باشد که عده اي از بزرگان سفارش مي کنند که والدين پيش از بچه دار شدن بگيرند يا عبادت خاصي را انجام دهند.

از آنجا که اسلام دين کامل و جامعي است همان طور که قبل از انعقاد نقطه دستور داد، تا غذاي حلال خورده شود و از غذاي حرام به خاطر تاثير در شقاوت فرزند اجتناب شود همين اسلام دستور مي دهد قبل از انعقاد نطفه غذاي مقوي خورده شود چون در سلامت فرزند دخالت دارد. امام صادق(ع) مي فرمايند: هر کس ناشتا يک به بخورد، نطفه اش پاکيزه مي شود و فرزندش نيکو مي گردد.(حکمت نامه کودک، محمدي ري شهري(
اسلام به مادر توصيه مي کن در دوران بارداري از غذاي سالم استفاده کند چون در روحيه و جسم فرزند تاثير مي گذارد. پيامبر اکرم مي فرمايد: به زنان باردارتان کندر دهيد، چرا که به خرد کودک مي افزايد.
همين اسلام مي گويد، مادر در دوران بارداري به حالات روحي خود توجه کند مواظب باشد گناه نکند، بايد مواظب باشد صداي ساز و آواز نشنود بايد مراقب باشد غيبت نکند بايد مواظب باشد بدنش را نا محرم نبيند.
بر اساس آموزه هاي ديني، يکي از مراحلي که در تکوين شخصيت ديني و ولايي فرزندان ما مي تواند موثر باشد مرحله انعقاد نطفه است از اين رو دستورات زيادي از سوي شارع مقدس براي اين مرحله صادر گرديده است که بي ترديد توجه به اين دستورات مي تواند گامي موثر براي تربيت نسل ولايي باشد.
انتخاب زمان و شرايط روحي و رواني مناسب و نيز توجه به خدا در حين انعقاد نطفه از جمله دستوراتي است که از سوي معصومين وارد شده است از اين رو جا دارد پدران و مادران، به بررسي و مطالعه اي پيرامون اين آ"وزه ها داشته باشند و با توجه به اين آموزه هاي ديني اقدام به انعقاد نطفه فرزند خود نمايند.





:: بازدید از این مطلب : 838
|
امتیاز مطلب : 67
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 ارديبهشت 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
davood در تاریخ : 1390/2/13/2 - - گفته است :
سلام
وبلاگ خوبي درست كردي . تبريك مي گم . خوشحال ميشم اگر سايت ما را هم با عنوان خريد فلش هاي فانتزي لينك كني . منم لينكت كردم .
فروشگاه اينترنتي ماد سيستم ايرانيان با جديدترين فلش هاي فانتزي روز دنيا با كيفيتي برتر و قيمتي مناسب در طرح هاي فلش طرح قلب ، فلش طرح بطري ، فلش طرح توپ ، فلش طرح چوب ، فلش طرح دستبند ، فلش طرح ريموت بنز و فلش طرح شكلات را تا چند روز آينده روانه بازار ايران خواهد كرد . مفتخريم طرح هاي كلاسيك ، جوان پسند و زيبايي از فلش ها را در دو نوع 4 گيگ و 8 گيگ به هموطنان عزيز ارائه مي دهيم .
فلش هايي كه در آينده اي نزديك بازار ايران را تسخير خود خواهد كرد .
براي اطلاعات بيشتر و ديدن فلش هاي فانتزي كه بدون شك شما را مبهوت خواهد كرد به آدرس سايت ما كه در زير هم آمده است مراجعه فرماييد .
http://www.maadiransystem.com/


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: